Obligacijski zakonik na splošno določa odgovornost proizvajalca
stvari z napako, in sicer pravi, da kdor da v promet kakšno stvar, ki jo je
izdelal, ki pa pomeni zaradi kakšne napake škodno nevarnost za osebe ali
stvari, odgovarja za škodo, ki nastane zaradi take napake. Prav tako odgovarja
proizvajalec za nevarne lastnosti stvari, če ni ukrenil vsega, kar je
potrebno,da škodo, ki jo je mogel pričakovati, prepreči z opozorilom, varno
embalažo ali kakšnim drugim ustreznim ukrepom.
Npr. kupite aparat, ki po nekaj dnevih eksplodira in težko poškoduje
člana družine. Kupec je v zvezi s kupljenim predmetom prišel v stik le s
prodajalcem, ki pa izdelka ni izdelal, ampak ga je le prodajal. Po pravilih
civilnega prava ima kupec pravice na temelju odgovornosti za vsako stvar. Če
ima predmet napake, lahko zahteva nov predmet brez napak, odpravo
napake, lahko predmet vrne in zahteva povrnitev plačane kupnine (za vse
naštete zahtevke pride v poštev obrazec Obvestilo prodajalcu o
stvarni napaki na kupljeni stvari). V vsakem primeru pa lahko poleg
naštetih zahtevkov od prodajalca zahteva tudi povračilo škode, ki jo je
povzročila stvar z napako. Vendar pa v teh primerih prodajalec največkrat ne bo
odgovoren, saj s tem, ko je stvar prodajal, ni ničesar zakrivil. V tem primeru
gre za napako proizvajalca zaradi pomanjkljivosti pri izdelavi, in pri tem
ločimo napako v konstrukciji (cela serija proizvodov) in tovarniško napako
(posamezni proizvod).
Podrobneje določa odgovornost proizvajalca za izdelek z napako Zakon o varstvu potrošnikov.