ROKI ZA ODSTOP OD POGODBE, SKLENJENE NA DALJAVO
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik
pravico, da v 14 dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba
navesti razlog za svojo odločitev.
Pri pogodbah o življenjskem zavarovanju,
sklenjenih na daljavo, in pogodbah sklenjenih na daljavo, ki zadevajo osebna
pokojninska zavarovanja, je rok 30 dni.
Šteje se, da je sporočilo
pravočasno, če je pošiljka oddana v navedenem roku.
Od kdaj teče
rok za odstop od pogodbe?
Če je podjetje v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena Zakona o varstvu
potrošnikov, začne teči rok za odstop od pogodbe pri dobavi blaga od
dneva, ko je potrošnik sprejel blago, pri opravljanju storitev pa z dnem
sklenitve pogodbe ali z dnem, ko je podjetje izpolnilo to obveznost, če je bila
ta obveznost izpolnjena po sklenitvi pogodbe.
Če podjetje izpolni svojo obveznost iz 43.c člena zakona po dobavi blaga, začne teči rok za odstop
od pogodbe naslednji dan po dnevu izpolnitve te obveznosti, če še ni
pretekel rok treh mesecev iz naslednjega odstavka.
Če podjetje ni v celoti izpolnilo obveznost iz 43.c člena zakona, traja rok za odstop od pogodbe tri mesece. Ta rok začne teči pri
dobavi blaga od dneva, ko je potrošnik sprejel blago, pri opravljanju
storitev pa z dnem sklenitve pogodbe. S
potekom tega roka ugasne pravica potrošnika, da od pogodbe odstopi.
Pri pogodbah o finančnih storitvah
rok za odpoved ne začne teči, dokler podjetje ne izpolni obveznosti iz
tretjega odstavka 43.c člena tega zakona.
Kaj je to
izpolnitev obveznosti iz 43.c člena Zakona o varstvu
potrošnikov?
(1) Podjetje mora potrošniku v primernem času zagotoviti na
primernem trajnem nosilcu podatkov (predvsem pisno obvestilo) podatke iz
prejšnjega člena tega zakona vendar najkasneje ob dobavi blaga ali začetku
opravljanja storitve, če mu ti podatki niso bili dani na takšen način že prej.
(2) V istem roku mora podjetje zagotoviti še:
1. pisno obvestilo o pravici do odstopa od pogodbe iz 43.č
člena tega zakona ter o načinu in pogojih izvrševanja te pravice oziroma pisno
obvestilo, da potrošnik v primerih iz petega odstavka 43.č
člena te pravice nima;
2. naslov, kamor lahko potrošnik pošlje svoje ugovore, pripombe, zahtevke in
izjave;
3. podatke o servisni službi in veljavnih garancijskih pogojih;
4. pogoje za odpoved pogodbe pri pogodbah, sklenjenih za nedoločen čas, oziroma
pri pogodbah, sklenjenih za čas daljši od enega leta.
(3) V primeru pogodbe o finančnih storitvah morajo biti potrošniku podatki iz
prejšnjega člena ter podatki o vseh pogodbenih pogojih zagotovljeni na
primernem trajnem nosilcu podatkov že v času, preden potrošnika zavezuje
pogodba ali ponudba. Izjemoma lahko podjetje izpolni svojo obveznost iz tega odstavka
takoj po sklenitvi pogodbe, če je bila pogodba na potrošnikovo željo sklenjena
z uporabo sredstva za komuniciranje na daljavo, ki ne omogoča predložitve
podatkov in pogodbenih pogojev v navedeni obliki.