A.
Če pristojni tržni
inšpektorat ali drugi pristojni inšpekcijski organ ugotovi, da:
·
podjetje
s potrošniki uporablja nepoštene
pogodbene pogoje – pogodbeni pogoji so nepošteni, če:
-
v škodo potrošnika povzročijo znatno
neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank
-
povzročijo, da je izpolnitev pogodbe neutemeljeno
v škodo potrošnika
-
povzročijo, da je izpolnitev pogodbe
znatno drugačna od tistega, kar je potrošnik utemeljeno pričakoval
-
nasprotujejo načelu poštenja in vestnosti.
·
cene
blaga oziroma storitev niso označene ali
niso vidno označene;
·
cena
blaga oziroma storitve ni označena v eurih;
·
najvišji odstotek znižanja cen blaga na razprodaji, objavljen v
razponu, ne zajema ene četrtine
vrednosti blaga, ki je na razprodaji;
·
blago z napako ni fizično ločeno od redne prodaje brezhibnega blaga ali ni posebej označeno ali podjetje ni vidno opozorilo, da gre za prodajo blaga z napako;
·
predpisani
rok uporabnosti na blagu ni vidno in
čitljivo označen;
·
se
prodaja blago, ki zaradi svojih
lastnosti ni primerno za običajno
uporabo in na njem ni označilo, za kakšne namene je uporabno tudi s temi
lastnostmi;
·
blagu ni priloženo navodilo za uporabo, če je
za njegovo pravilno uporabo potreben določen postopek ali bi potrošnik z
njegovo napačno uporabo lahko povzročil škodo zase ali za druge ali onesnažil
okolje (33. člen Zakona o varstvu potrošnikov);
·
podjetje
za blago ne izroči označb, certifikata,
izjave o skladnosti, garancijskega lista, navodila za sestavo in uporabo,
seznama pooblaščenih servisov oziroma drugih spremnih dokumentov;
izda odločbo, s
katero prepove prodajo tega blaga oziroma storitev do odprave pomanjkljivosti.
B.
Če tržni inšpektorat ali drugi
pristojni inšpekcijski organ ugotovi, da
·
podjetje
potrošniku pri končnem obračunu od
predplačila ne obračuna in plača
obresti po obrestni meri, po kakršni obrestujejo banke hranilne vloge,
vezane nad tri mesece (41. člen)
izda odločbo, s
katero naloži podjetju izpolnitev zakonske obveznosti.
C.
Če tržni inšpektorat ali drugi
pristojni inšpekcijski organ ugotovi, da:
·
podjetje
oglašuje blago ali storitve v nasprotju z zakonom:
-
oglaševanje
blaga in storitev ne sme biti v nasprotju z zakonom, ne sme biti nedostojno ali zavajajoče. Oglaševalska sporočila morajo biti v jeziku, ki je potrošnikom razumljiv (12.
člen);
-
nedostojno
oglaševanje pomeni oglaševanje, ki vsebuje sestavine, ki so žaljive oz. nasprotujejo morali
(12.a člen);
-
zavajajoče oglaševanje
za potrošnike je zavajajoča poslovna praksa, kot je
opredeljena z zakonom, ki ureja varstvo potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi
praksam; zavajajoče oglaševanje za
podjetja je način oglaševanja, ki zavajali bi utegnilo zavajati in tako verjetno
vplivalo na ekonomsko obnašanje podjetij ali škodilo konkurentom (12.b člen)
·
podjetje
primerjalno oglašuje blago ali
storitve v nasprotju z določili
zakona (primerjalno oglaševanje je oglaševanje, ki na kakršenkoli način kaže na
posameznega konkurenta; dovoljeno je, če so izpolnjeni v zakonu določeni pogoji
(12.c člen));
·
oglaševanje
vsebuje sestavine, ki povzročajo ali bi pri
otrocih lahko povzročile telesno,
duševno ali drugačno škodo ali, ki izkoriščajo ali bi lahko izkoriščale njihovo zaupljivost ali pomanjkanje izkušenj
(15. člen);
z odločbo začasno prepove takšno
oglaševanje blaga ali storitev ali prepove objavo takšnega oglasa, če ta še ni
bil objavljen, a je tik pred javno objavo.