Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijoinfo page
Oglaševanje na Informiran.si
20. junij 2018 | Prijava |
RUBRIKE
Avtomobili
Delo in zaposlovanje
Dopisi, opomini in pooblastila
Družba
Družina in dedovanje
Državna uprava in občine
Gospodarstvo
Izvršbe
Kazniva dejanja in prekrški
Kmetijstvo
Ločitveni postopki
Nepremičnine
Osebni stečaj
Pogodbe
Pravilniki (interni akti) v podjetju
Pravne zadeve
Računovodstvo in davki
Stečaj in prisilna poravnava
Šolstvo
Tožbe
Turizem
Varovanje osebnih podatkov - GDPR
Kako do pravnega dokumenta?
Načini plačila
Video navodila za uporabo portala
Pogosta vprašanja uporabnikov
Zakaj e-obrazce uporablja že več kot 100.000 registriranih uporabnikov?

"Super ste nimam besed, hitri točni in splošno odlični pri delu katerega opravljate. Hvala ker ste tu!!!!"

Valdet
Pravni nasvet po e-Pošti
paket OSEBNI STEČAJ
BREZPLAČNI pravni e-priročniki
Pravni nasveti
Članki in nasveti
Izdelava pogodb po naročilu
Splošni pogoji
Piškotki
Koristne povezave
<<< Nazaj na seznam člankov  
|

Garancija
Kdaj in kako lahko uveljavljate garancijo?

garancija

Garancija je pravica kupca, ki jo uveljavlja, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu.

Garancijo podrobneje določa Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot), določila o garanciji pa (razen pravic iz 21. člena ZVPot) veljajo tudi, ko je kupec pravna oseba.

V naslednjem članku bomo preverili, kaj garancija je po Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot), kako se uveljavlja, kakšne so pravice kupca in kaj nam preostane, ko garancije ni možno uveljavljati.

 

Kaj je garancija?

Po ZVPot je garancija obveznost, ki jo podjetje prevzame do potrošnika in s katero se zaveže, da potrošniku brezplačno popravi ali zamenja blago, vrne kupnino ali zagotovi drugo sredstvo, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu.

Pravice, ki jih iz vidika garancije določa ZVPot pripadajo tudi pravnim osebam (razen pravic iz 21 člena ZVPot).

 

Garancijski list

Za blago, za katero je izdana garancija, mora prodajalec kupcu izročiti garancijski list dajalca garancije.

Garancijski list mora vsebovati:

  1. firmo in sedež dajalca garancije;
  2. firmo in sedež prodajalca, razen če ta ni hkrati dajalec garancije;
  3. datum izročitve blaga;
  4. podatke, ki identificirajo blago;
  5. izjavo dajalca garancije, da jamči za lastnosti ali brezhibno delovanje v garancijskem roku, ki začne teči z izročitvijo blaga potrošniku;
  6. ozemeljsko območje veljavnosti garancije;
  7. trajanje garancijskega roka;
  8. za blago, za katero je izdaja garancije obvezna, čas po preteku garancijskega roka, v katerem dajalec garancije zagotavlja potrošniku vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate;
  9. opozorilo, da garancija ne izključuje pravic potrošnika, ki izhajajo iz odgovornosti prodajalca za napake na blagu.

Tudi če garancijski list ni izdan ali če ne vsebuje vseh podatkov, ali če ne določa pogojev garancije, to ne vpliva na kupčeve pravice do uveljavljanja garancije.

 

Za katere izdelke velja obvezna garancija

Blago, za katerega je predpisana zakonska garancija določa Pravilnik o blagu, za katero se izda garancija za brezhibno delovanje.

Minimalni garancijski rok enega leta tako denimo velja za:

  • proizvode za gospodinjsko in podobno uporabo,
  • proizvode avtomobilske in podobne industrije,
  • stroje in naprave za kmetijstvo in za obdelavo majhnih površin,
  • proizvode informacijske tehnologije,
  • športno opremo in rekvizite,
  • proizvode s področja radio-komunikacij, avdio- in video-tehnike in naprav, ki se nanje priključujejo,
  • elektro-medicinske pripomočke, namenjenih osebni uporabi,
  • naprave za varstvo pred požarom,
  • čistilne naprave.

Proizvajalec mora za to blago:

  • zagotoviti (poleg garancijskega lista) tudi navodila za sestavo in uporabo ter seznam pooblaščenih servisov (to lahko izroči tudi prodajalec),
  • zagotavljati servis,
  • zagotavljati brezplačno odpravo napak v času garancijskega roka,
  • zagotavljati proti plačilu popravilo, vzdrževanje blaga, nadomestne dele in priklopne aparate vsaj tri leta po poteku garancijskega roka tako (bodisi to opravlja ali preko pogodbenega partnerja).

Garancija velja tudi za določeno rabljeno blago. Za to blago je določen minimalni enomesečni garancijski rok. Ta velja za:

  • cestna motorna vozila,
  • priklopna vozila,
  • vozila s pomožnim motorjem.

Proizvajalec mora za to blago izročiti garancijski list, navodila za sestavo in uporabo blaga ter zagotavljati brezplačno odpravo napak na blagu v času garancijskega roka.

Garancijski rok začne teči z dnem izročitve blaga kupcu.

 

Uveljavljanje garancije

V primeru uveljavljanja garancije, lahko kupec najprej zahteva odpravo napak.

Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od kupca prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec kupcu brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.

V primeru, da proizvajalec v roku 45. dni ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko kupec razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.

Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim mora proizvajalec izdati nov garancijski list.

Rok za uveljavljanje teh pravic sta 2 leti od dneva, ko je kupec zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.

 

Kritje stroškov popravila

Proizvajalec je dolžan sam kriti stroške za material, nadomestne dele, delo, prenos in prevoz izdelkov, ki nastanejo pri odpravljanju okvar oz. nadomestitvi blaga z novim.

 

Odškodnina

Proizvajalec oz. pooblaščeni servis lahko kupcu za čas popravila blaga, za katero je bila izdana obvezna garancija, zagotovi brezplačno uporabo podobnega proizvoda.

Če proizvajalec kupcu ne zagotovi nadomestnega proizvoda v začasno uporabo, ima kupec pravico uveljavljati škodo, ki jo je utrpel, ker proizvoda ni mogel uporabljati od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.

 

Kaj če ni mogoče uveljavljati garancije

V primeru, da garancije ni mogoče uveljavljati (denimo v primeru, ko garancijski rok poteče, ali ko napaka ne spada v okvir garancije), lahko kupec uveljavlja pravice iz nasova stvarne napake.

e-obrazec - Obvestilo prodajalcu o stvarni napaki na kupljeni stvari

Več o stvarni napaki lahko (na primeru avtomobila) preberete v članku: Kaj lahko stori kupec avtomobila, ki ima napako za katero ni vedel?

  Obvestilo prodajalcu o stvarni napaki na kupljeni stvari
Obvestilo prodajalcu o stvarni napaki na kupljeni stvari

 

 

 

blog comments powered by Disqus

 

Povežite se z nami...

 

 

Koristne povezave v zvezi s člankom:


Pravni dokumenti:

Brezplačni pravni članki in priročniki:


Pravna pomoč:

 

Pravni nasvet po e-Pošti. Kliknite tu...

PRIJAVA
PODPORA UPORABNIKOM

01 / 511 42 60


051 / 204 821


kontaktni obrazec


info@informiran.si

POMOČ
? Video navodila za uporabo portala >>>
AKTUALNO

Pošiljanje mailingov po GDPR
kliknite tu!

Pošiljanje mailingov po GDPR


Paket OSEBNI STEČAJ
Sami izdelajte dokumente za osebni stečaj in prihranite!

kliknite tu!

Sami izdelajte dokumente za osebni stečaj in prihranite!


Brezplačni pravni članki in nasveti
Koristni pravni članki, postopki in nasveti, s področja prava in podjetništva.
kliknite tu!

Brezplačni pravni članki in nasveti

PRAVNI e-PRIROČNIKI

Kako do razveze
zakonske zveze

Za brezplačni priročnik
kliknite tu!

Brezplačni priročnik: Kako do razveze zakonske zveze

več priročnikov...

UGODNOSTI

Smo pooblaščen posrednik za avast! antivirusno zaščito.
avast! 7 PRO - 10% popust...


POPUSTI do 30% pri storitvah Inštituta za računovodstvo in Poslovne hiše Unjija, za naše uporabnike...
Inštitut za računovodstvo   Računovodska hiša Unija


Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijo Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijo Informiran.si - Bližnjica skozi birokracijo

 

POPULARNIH 5NAJBOLJ BRANI PRAVNI NASVETI: 
Predlog za sporazumno razvezo zakonske zveze (ločitev)
Tožba za razvezo zakonske zveze (ločitev)
Predlog za odlog izvršitve prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja
Prodajna (kupoprodajna) pogodba za nepremičnino
Predlog za osebni stečaj in odpust obveznosti

NOVI e-obrazci:

Sklep, da upravljavec ne potrebuje pooblaščene osebe za varstvo podatkov (DPO)
Sklep o imenovanju pooblaščene osebe za varstvo podatkov (DPO)
Evidenca dejavnosti obdelave osebnih podatkov po GDPR (za obdelovalca osebnih podatkov)
Splošno soglasje po GDPR (fizična oblika)
Sklep o imenovanju osebe odgovorne za izvajanje postopkov in ukrepov za zavarovanje osebnih podatkov, določenih v internem aktu

STORITVE:


AKTUALNI PRAVNI NASVETI:


ARHIV PRAVNIH NASVETOV...


PRIJAVA NA NOVICE:

Naši registirani uporabniki prejemajo koristne nasvete in obvestila o pravnih novostih brezplačno v svoj elektronski predal. Postanite naš uporabnik.
Registracija je brezplačna in brez obveznosti.

Brezplačna registracija

Informiran.si - Bljižnica skozi birokracijo

© INform, pretok znanja d.o.o. 2004-2018.
Vse pravice pridržane.

KONTAKT IN POMOČ UPORABNIKOM:


NAHAJATE SE NA VARNI POVEZAVI:
SECURED by COMMODOPodatki na strani so zavarovani z napredno 256-bitno enkripcijo.

Secured by PayPal


UPORABO PORTALA PRIPOROČATA: